maandag 7 januari 2008

Fancy Cats



Gisteren heb ik eindelijk weer een project opgepakt, dat tijdens de feestdagen in de kast is gebleven. Het is een quiltje met stofjes van Makower: Fancy Cats. De basis is een stofje met paneeltjes van 3 x 3 inch met 9 verschillende katten. Deze stofjes heb ik een aantal jaren geleden voor mijn verjaardag gekregen om een log cabin quiltje te maken. Maar ik vond het leuker om zelf iets te bedenken. Vorig jaar dacht ik het te weten en maakte ik de blokjes met de ninepatch en het paneeltje. Toen ik ze zo bij elkaar zag, vond ik het veel te druk. Daarom probeerde ik een ster met de kat in het midden. Dit vond ik veel leuker. Ik gebruik 6 verschillende stoffen, die 2 aan 2 bij elkaar horen. Daar maak ik twee verschillende sterren van. Hiervan maak ik een rand met 18 sterren. In het midden komen 12 andere blokken. Daar zal ik de volgende keer wat van laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten